Tips Tegen De Winterdip

tips tegen de winterdip

De dagen zijn korter en het kan zijn dat jij dit merkt aan je energie: niet zo lekker in je vel, moe, geen zin om dingen af te spreken. Het kan zijn dat je last hebt van een winterdip! Daarom geef ik je nu zes tips tegen de winterdip! Pas deze tips toe en ga je weer energieker voelen!

water

Drink voldoende water

In de zomer is het misschien makkelijker om meer te drinken, in de winter wordt het nog wel eens vergeten. Hoe kun je het makkelijker maken voor jezelf om voldoende te drinken? 

Tip: Zet bijvoorbeeld een kan met water of thee in het zicht, zodat je jezelf eraan herinnert om het steeds te pakken.

bewegen beweging

Blijf bewegen

Door te bewegen maakt jouw lichaam endorfine aan! Een gelukshormoon die misschien nu wel even extra welkom is J Je hoeft niet uitgebreid in de sportschool te staan als dat niks voor jou is, wandelen of fietsen is ook goed! 

Tip: Parkeer de auto wat verder weg of stap een bushalte eerder uit zodat je nog een stukje kan lopen. Of probeer dagelijks tijdens de lunchpauze een stukje te wandelen. Of op een ander moment, het gaat erom, dat het voor JOU haalbaar is!

buiten natuur

Ga overdag naar buiten! 

Profiteer zoveel mogelijk van het daglicht. Dit kun je dus gelijk combineren met het bewegen. 

Tip: Plan het in je (drukke) agenda in om overdag even bewust naar buiten te gaan. Lukt dit echt niet? Dan zou je zelfs kunnen overwegen om gebruik te maken van een speciale daglichtlamp.

gezond eten plantaardig

Eet gezond en gevarieerd

Volwaardige voeding blijft natuurlijk altijd een belangrijk onderdeel van een gezonde leefstijl, en kan je ook zeker helpen om fitter de winter door te komen! Begin de dag bijvoorbeeld eens met dit vegan havermout ontbijtje.

Tip: Probeer de focus te leggen op meer fruit, groente, peulvruchten, volkorengranen en noten, zaden en pitten. 

vitamine D supplementen

Slik vitamine D

Nu de dagen korter zijn en de zon minder sterk is, maak je niet voldoende vitamine D aan. Zorg dus dat je een supplement in huis hebt!

Tip: Je hebt bij de Kruidvat een vegan vitamine D. De dosering per tablet is 20 mcg vitamine D. De aanbevolen hoeveelheid vanuit de Schijf For Life is 25-50 mcg per dag, dus je kan ervoor kiezen om af te wisselen met 1, 2 of 3 tabletjes per dag. 
Je kunt ook kijken bij Plent.nl (kortingscode ELINE10 voor 10% korting op Plantforce) of gewoon bij de Holland & Barret. Het belangrijkste is dat de hoeveelheid vitamine D die je inneemt klopt. 

geluk blij

Maak genoeg tijd voor dingen waar je blij van wordt

Dit is natuurlijk het hele jaar door belangrijk, maar nu je al in een dipje zit is dit misschien niet het eerste waar je tijd voor vrijmaakt en is het makkelijker om op de bank te hangen. 

Tip: Misschien weet je niet zo goed wat dat voor jou is. Kijk dan eens wat je bijvoorbeeld als kind graag deed! Daar zit vaak al heel veel informatie in. Misschien is het lekker buiten zijn, misschien is het interactie met dieren, misschien met die ene vriendin afspreken.. alles is mogelijk!

Ga aan de slag met deze tips tegen de winterdip en je zult je weer een stuk fitter gaan voelen!

Aan de slag met jouw leefstijl? Wil jij meer plantaardig eten, meer energie en/of meer rust rondom voeding en jouw leefstijl ervaren? Meld je aan voor een matchcall en we kijken samen hoe ik jou het beste kan helpen.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *